חפש ב:

ירושלים מוציאה לפועל תוכנית ראשונה להקצאת דיור מוזל

בית המפשט הורה לוועדה המקומית ליישם את החוק הברור, וכך בשתי תוכניות הבנייה הקרובות, יוקצו 20% מהדירות שייבנו לדיור בר השגה ושכירות מפוקחת.

צוות בנק נדל"ן|26.5.2016|16:48|2462 צפיות

בעקבות עתירת נגד שנעשתה ע"י הקואליציה לדיור בר השגה, מול הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים, לראשונה חויבה רשות מקרקעי ישראל לתכנן דירות להשכרה במחיר מפוקח. הקואליציה עתרה לבית המשפט לעניינים מינהלים נגד שתי תוכניות בנייה בירושלים. הראשונה לבניית 397 דירות בשכונת מלחה והשנייה לפרויקט בניית 493 דירות בשטח שבין גן החיות התנכ"י לשכונת גבעת משואה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן



לפי העתירה, התוכניות שהוגשו התעלמו במכוון מחוק הוד"לים אשר קובע שרשות מקרקעי ישראל מחויבת להקצות בכל תוכנית שכזו, שיעור מסוים מכמות הדירות, לדיור בר השגה ולהשכרה ארוכת טווח. השופט קיבל את טענת העותרים וקבע שנימוקי הוועדה שלא הייתה מעוניינת להפעיל את סמכותה לעניין דיור בר השגה, לא היו מבוססים על תשתיות עובדתיות ולכן הורה להחזיר את שתי התוכניות לדיון נוסף בוד"ל.

לעמוד דירות חדשות לציבור הדתי באתר BankNadlan לחצו כאן

ההחלטה של השופט מובילה למעשה את הוועדה המחוזית להורות לרשות מקרקעי ישראל להוסיף לשתי התוכניות הקיימות, תוכניות בנייה לדירות קטנות ולייעד את חלקן להשכרה ארוכת טווח בשכר דירה מפוקח וזול. מדובר בייעוד של 20% מכלל הדירות להשכרה לזכאים במחיר אשר נמוך ב־20% מהמחיר הממוצע בשוק ובהקצאה של 25% מהדירות לדיור בר השגה בשטח של 75 מ"ר לכל היותר.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לפרויקטים בעיר ירושלים באתר BankNadlan לחצו כאן

רשות מקרקעי ישראל תוכל לבצע חפיפה בין הדירות הקטנות למכירה לדירות בשכירות מפוקחת, וזו כבר הגישה לוועדה חוות דעת שמאי שלפיה התנאים החדשים עלולים לגרום לירידה של כ־30% בהכנסות המדינה משיווק הקרקעות. לפי התחשיב הרשות, ההכנסות מהתוכניות המקוריות, הוערכו ב-316 מיליון ש"ח וכעת, לאחר התוספת של דיור להשכרה וההוראות החדשות, ההכנסה הצפויה מאותה הקרקע נאמדת ב־213 מיליון ש"ח.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות