חפש ב:

היטלי השבחה על קרקעות מעלה את המחירים ב-300 אלף ש"ח

שמאים בולטים קבעו את מחירי הקרקעות באזור מלון מנדרין ופרויקט סי אנד סאן, שעלו כעת ב-300 אלף ש"ח. הבדיקה נעשתה בעקבות מחלוקת בין בעלי הקרקעות לעיריית ת"א.

צוות בנק נדל"ן|24.5.2016|15:11|2674 צפיות

אחד הלבטים הבולטים אצל בעלי קרקעות ומשקיעים שווי הקרקעות וגובהה היטלי ההשבחה שייגזרו מהן. לכן, כאשר עיריית ת"א דרשה להגדיל את היטל ההשבחה על בעלי הקרקעות בתוכנית ת"א 3700, הדבר יצר מאבק עיקש בין בעלי הקרקעות לבין עיריית ת"א על ערכה של הקרקע בצפון ת"א הממוקמת בין שדה דב בדרום לגבול הרצליה בצפון, שהוכרע לבסוף ע"י בדיקת שמאים קובעים.

לעמוד הפרויקט ת"א 3700 באתר BankNadlan לחצו כאן



שינוי באופי הקרקע ובפוטנציאל הטמון בה
עד המאבק המשפטי בין הצדדים, בנושא המתחם הכולל 1,900 אשר מכיל זכויות ל-50 אלף מ"ר לייעוד מלונאי, 150 אלף מ"ר לתעסוקה וכ-70 אלף מ"ר למסחר, שווי יחידת קרקע במתחם הגיע לכמיליון שקל ליחידת דיור, והיטל ההשבחה שייגזרו על בעלי הקרקעות עמד על 330-300 אלף ש"ח ליחידת דיור. אך במשך קידום הפרויקט, תוכנית תל אביב 3700 העלתה את שווי הקרקעות באזור משום שמספר יחידות הדיור שניתן יהיה לבנות במסגרתה הוכפלו, ושטחי הדירות גדלו מ-100 מ"ר ל-120 מ"ר, ומהאפשרות להקים דירות גן ופנטהאוזים, שלא היה ניתן להקים לפי התוכניות הישנות, התאפשר. 

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

בעיריית ת"א דרשו להגדיל את היטלי ההשבחה בעקבות עליית מחיר הקרקע
לפי כך, פנו בעיריית ת"א, לארח בדיקה של השמאי העירוני שהכריז כי שווי הקרקעות עלה מ-700,000 ש"ח ל-1.1 מיליון ש"ח, לבעלי הקרקעות בתביעה מבעלי הקרקעות להגדלת היטלי השבחה שחושבו מחדש לפי 550 אלף ש"ח עבור כל יחידת דיור שנכללת בשטחים הרלוונטיים. בעלי הקרקעות דרשו לבטל את הגזרה בעקבות ערעורים במתחם זה, על גובה ההיטלים של העירייה, ולבסוף נבדקה הקרקע ע"י שמאים מכריעים, הממונים מתוקף חוק, לשפוט בסוגיות שמאיות שיש בהן מחלוקת בנושאי מיסוי והיטלים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לפרויקטים נוספים באזור המרכז באתר BankNadlan לחצו כאן

קביעת השמאים הסופית
לבסוף, לאחר בדיקת השמאים את תוכנית ת"א 3700, עלה כי במצב התכנוני החדש, שווי הקרקע יהיה מעתה מיליון ש"ח ליחידת דיור, לעומת המצב הקודם 702 אלף ש"ח. בנושא השבחת הקרקע נקבע כי ההשבחה על הקרקע עומדת על כ-650 אלף שקל ליח"ד, בניגוד להערכת העירייה, שקבעה השבחה של 1.1 מיליון ש"ח ולכן היטלי ההשבחה ירדו ל-325 אלף ש"ח ליח"ד, כשהעירייה דרשה 550 אלף ש"ח.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות