חפש ב:

מחירי הקרקעות מזנקים ב-20 אחוזים

עוד הפרויקטים המשווקים במסגרת מחיר למשתכן יוצר עליות מחירים בקרב הפרויקטים ה"רגילים" כשמחירי הקרקעות עולים ב-20 אחוזים. מחיר למשתכן תורם רק ל-30 אחוז מהציבור. מה בקשר לייתר?

צוות בנק נדל"ן|23.5.2016|12:30|1664 צפיות

בזמן ששר האוצר, משה כחלון, ממשיך להקצות עוד ועוד קרקעות מדינה למכרזי "מחיר למשתכן", נוצרת תופעת התייקרות קיצונית במחירי הדיור בחלקי השוק הנותרים. זה בהחלט חשוב לעזור לזוגות הצעירים, אך כיום הם מהווים רק 30 אחוזים מקרב הציבור הישראלי וכשישנן מעט קרקעות בשוק החופשי, מחירי הקרקעות הפרטיות זינקו בתקופה האחרונה בשיעורים דרמטיים של 15 - 20 אחוזים. הקבלנים והיזמים שאינם משתתפים במכרזי "מחיר למשתכן", פונים לרכישת קרקעות פרטיות ובעקבות ההיצע הקטן עוד יותר לעומת הביקוש שרק עולה, הזינוק בקרקעות מוביל לזינוק במחירי הדירות.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן



הורדת המחירים במחיר למשתכן מתאזנת בעליות מחירים דרסטיות בשאר שוק הדיור
הורדת המחירים שמתגאים בהם במשרד האוצר יוצרים אשליה ריקה של הורדות מחירים משום שהן מתאזנות בעליות מחירים דרסטיות בשאר חלקי השוק. והואיל ובמשרד האוצר והשיכון כבר מצהירים כי בכוונתם להמשיך עם המהלך הגורף של "מחיר למשתכן" גם בשנים הבאות, המשמעות היא שעד סוף 2018, כל מי שאינו מוגדר כזכאי, ייאלץ לפנות לשוק דירות הנבנות על קרקע פרטית, או לשוק יד שניה. צריך לזכור שלא רק משפרי דיור יסבלו מתוכנית מחיר למשתכן ויידחקו לרכישת דירות בקרקעות אלו, אלא גם זכאי "מחיר למשתכן" שלרוע מזלם, לא זכו בהגרלות השונות בהן התמודדו. כלומר, פלח נרחב משוק הדיור הישראלי, כ-70 אחוזים, אשר יהיה מעוניין לרכוש דירות שלא במסגרת התוכנית, ייאלץ לחפש את דירתו החדשה בפרויקטים שמחירם צפוי לעלות ב-15 אחוזים כבר בתקופה הקרובה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlkan לחצו כאן

משבר הדיור העיקרי נמצא במרכז ודרכו הפתרון
עוד מאפיין נוסף בקרב התוכנית שעדיין לא מראה איזושהי תוכנית עבודה מסודר, הוא מרכז הארץ, אשר עומד במספר הביקוש הגבוהה ביותר ואשר בו נמצא משבר הנדל"ן האמיתי. כיום עדיין רוב אזרחי ישראל רוצים לגור במרכז וכל עוד לא יקום מטרופולין נוסף, הציבור הישראלי, הקבלנים והיזמים יעדיפו לבנות באזורים הללו, דבר שמסגרת מחיר למשתכן לא מתייחסת אליו בצורה בולטת מספיק. רק כשמחירי הדירות במרכז יתאזנו וירדו, הדבר ישפיע על מחירי הדירות בארץ כולה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

מדוע שאדם לא יוכל לשנות את מפרט הדירה אם הוא מוכן לשלם על כך?
מצד קבלני ויזמים אחרים, ישנה התנגדות רבה להשתתף במסגרת התוכנית מחיר למשתכן בשל העובדה שהרווחיות בהם מאוד קטנה. רוב היזמים מחפשים פרויקטים עם אפשרות לבצע שינוי במפרט שלהם. כאמור במסגרת התוכנית למשתכן אין אפשרות לבצע שום שינוי במפרט הדירות ובשוק מסודר ומאוזן, עליות מחירים בשל שינויים במפרט הדירה, לא אמורים להיות הגורם שמרחיק רוכשי דירות וצריך להיות במסגרת אפשרות הבחירה החופשית. לטענתם, אין סיבה שאדם לא יוכל לבצע שינויים בביתו שלו שהוא רוכש ממיטב כספו. בסופו של דבר מומחי הנדל"ן מעריכים כי כל עוד ממשלת ישראל לא תפתור את בעיית כוח האדם בענף הבנייה (אשר נחשב לפתרון האיכותי ביותר לפתור את משבר הדיור) ובקרב המועצות וגופי הוועדות, המחירים רק ימשיכו לעלות.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות