חפש ב:

מה צריך לבדוק כשרוכשים קרקע חקלאית - חלק א'

רכישת קרקע חקלאית הינה השקעה אשר מכילה בתוכה סיכונים גדולים מצד אחד, אך רווח עצום מצד שני. לכן, בכתבה הבאה, נציג לכם את כל הבדיקות שווה לכם לעשות כדי שתוכלו להשקיע בהצלחה.

צוות בנק נדל"ן|5.5.2016|11:24|2627 צפיות

רכישת קרקע חקלאית הינה השקעה אשר מכילה בתוכה סיכונים גדולים מצד אחד, אך רווח עצום מצד שני. בפעמים רבות מדובר בקרקע שלא עברה הפשרה לבנייה וייעודה עוד מוגדר כקרקע חקלאית. פה טמון סוד ההשקעה משום שכאשר הקרקע עומדת לפני הפשרה, הרכישה תהיה זולה והרווח שלכם לאחר הבנייה היה הגדול ביותר. אך כאן גם טמון הסיכון שכן ללא בידקות מקיפות, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם קרקע שלא תאושר למגורים במשך שנים רבות ובזמן הזה תאלצו לשלם על הקרקע מכספיכם האישי ללא רווח בעתיד הנראה לעין. לכן, בכתבה הבאה, נציג לכם את כל הבדיקות שווה לכם לעשות כדי שתוכלו להשקיע בהצלחה.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

שעבוד ועיקול
העו"ד המייצג אתכם חייב לוודא שהקרקע אותה אתם מבקשים לרכוש, נקייה מכל שיעבוד או עיקולים בגין חובות. גם אם אינכם עובדים עם עו"ד ישירות חשוב שתבצעו את הבדיקה בעצמכם. 

לעמוד הפרויקט גאו נדל"ן - חוף התכלת בהרצליה באתר Banknadlan לחצו כאן

השבחת הקרקע
החברה שמוכרת לכם אתץ הקרקע זוכה כבר ברגע העסקה לרווח אותו היא מקבלת מבשכרה ומאותו הרגע אתם אחראים לחלקה שלכם. לכן, בדקו האם ישנה רשות מקומית שאכן מקדמת את נושא הבנייה במקום או האם היא אכן מיועדת למגורים, מאחר שאם אין שום תוכנית עתידית, אתם עלולים להישאר עם החלקה למשך שנים רבות.



זהות מוכר הקרקע
זכרו כי מחירה של יחידת קרקע חקלאית לא מופשרת חייב להיות נמוך מאוד בהשוואה לקרקע מופשרת לבנייה. אחרת מדובר בעסקה שאינה משתלמת וייתכן שהקרקע עברה מספר בעלים בעקבות.

לעמוד הפרויקט גאו נדלן - מתחם ויצמן ברחובות באתר BankNadlan לחצו כאן

קרקע מזוהמת
ישנם מקרים שקרקעות חקלאיות "נטושות" עברו שימוש של שפיכת חומרים מזהמים ממפעלים בקרבת מקום, למרות שמדובר בפעילות לא חוקית. לכן בדקו עם החברה להגנת הסביבה האם יש בחלקה או באזור היסטוריה של זיהומים ועשו זאת בעצמכם ולא דרך החברה שמעוניינת למכור לכם את הקרקע.

לעמוד הפרויקט 3700 צפון מערב ת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

היסטוריית העסקאות
תמיד בקשו לדעת מהם היו עסקאות העבר בחלקה המוצעת לכם לרכישה ובקשו זאת בכתב והצגה של המסמכים המקוריים של העסקאות הקודמות. 

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הפשרת הקרקע
כשרוכשים קרקע חקלאית, ישנו מעין "וויתור מראש" לפחות ל-5 השנים הבאות על קבלת תזרים מזומנים בדמות שכר מהכנס. לכן חשבו את העסקה והאם אתם באמת מסוגלים לשלם את ההחזרים הכספיים על הקרקע ולעמוד בתשלומים.

לעמוד הפרויקט שדה דב בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

אופי החלקה
הסיבה שהשקעה בקרקע היא כל-כך רווחית היא הסיכון שבה. לכן בדקו מה התוכנית המיועדת לחלקה שאתם מעוניינים לרכוש. האם מדובר בבנייה רוויה לגובה, אז תוכלו להשיג את הרווח המקסימלי, או בנייה נמוכה המצמצם את הרווח ומה גודלה של החלקה שלכם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות