חפש ב:

הנדל"ן מעבר לקו הירוק

האם השקעות נדל"ן מעבר לקו הירוק מבטיחות השקעה זולה ואיכותית לעתיד, או שמא מדובר בסיכון כלכלי?

אורון איצקוביץ'|26.8.2015|11:16|4111 צפיות
הקו הירוק הוא נושא מורכב מאוד בחברה הישראלית ומהווה אתגר לא פשוט לממשלה. מעבר לבעיות הפוליטיות, חרמות, והביטחון באזור, ישנם משקיעים רבים המתלבטים בכדאיות של הנדל"ן בשומרון והאם משתלם לרכוש נכסים באריאל או, בהתנחלויות הגדולות. כדי לנסות ולדעת את התשובה עלינו לבדוק כמה מאפיינים:

מחיר
ממשלות הימין בשנים האחרונות דאגו ועודדו את הקבלנים לבנות מעבר לקו הירוק. הן עשו זאת בהוזלת המחירים בעשרות אחוזים אל מול המתרחש בישראל בטח מול אזורי הביקוש של גוש דן, אבל גם אל מול הפריפריה בצפון ובדרום. מבחינת המחיר, ממשלת ישראל עשתה הכל כדי להוזיל את מחירי הדיור והעובדה שהחוק הישראלי לא נוכח מעבר לקו הירוק, ישנן גם הזדמנויות מיוחדות לשלוט במחירים.


לחוק יש משקל שונה מעבר לקו הירוק

ביקוש
הביקוש לגור מעבר לקו הירוק עולה בהדרגה משנה לשנה. חלק מהאוכלוסייה עושה זאת בגלל אידאולוגיה וחיים שקטים עם הטבע, והאוכלוסייה השנייה עושה זאת בגלל שמדובר בהזדמנות להצלחה כלכלית מעבר למשוער. תנאי המחיה משתפרים משנה לשנה והממשלה משתדלת לעשות הכל כדי לייצר חיים נוחים וקלים יותר לתושבי האזור. אך גם אם נניח בגזרת הפינוי שעלולה לבוא, משקיעי הנדל"ן הפחות אידאולוגיים, "יזכו" לפיצוי הולם מהמדינה ועדיין יוכלו לצאת עם רווח כלכלי.

עתיד האזור
החיסרון העיקרי של אזור השומרון הוא אי הודאות שלו. אי הודאות הזה יוצר תחושה מעט בעייתית למשקיע, שכן המציאות הביטחונית ביהודה ושומרון יכולה להתהפך בלילה אחד ובמעשה טרור שיביא להורדת מחירים ולכן הדילמה העיקרית בהשקעת נדל"ן היא דילמת הביטחון.

לעמוד דירות חדשות בגני שמר באתר Banknadlan לחצו כאן

לסיכום, עדיין יש יתרון כלכלי בהשקעת נדל"ן מעבר לקו הירוק משום שבשנים האחרונות התחושה היא שישנה איזושהי הצלחה במניעת הטרור ותחושת הביטחון, מעבר למפגעים הבודדים ומשנה לשנה, יותר אנשים מבקשים להעתיק את מגוריהם מעבר לקו הירוק. לאלו שעדיין מודאגים יותר, האופציות הזולות בתוך גבולות ישראל נמצאות באזורי הפריפריה שכן גם בצפון, נדל"ן עסקי ואזרחי מתפתח, וגם בדרום, עיר הבה"דים, ישנם עדיין אופציות זולות להשקעה שיכולות להבטיח תשואה גדולה ומספקת. 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות