חפש ב:

הרחבת הבנייה בחופים?

המועצה הארצית לתכנון ובניה מתכנסת על מנת לדון באפשרות של הרחבת הבנייה באזורי החופים. בעבר שר האוצר, שוועדה זו נמצאת תחת המטריה הפוליטית שלו, הבטיח שיתנגד לכל יוזמה שכזו.

צוות בנק נדל"ן|5.4.2016|10:57|2639 צפיות

המועצה הארצית לתכנון ובנייה התכנסה אבשלישיש האחרון על מנת לדון בתוכנית המתאר הארצית החדשה - תמ"א 1 - בה מבקשים במינהל התכנון לאפשר הרחבת בנייה של מגורים ותשתיות, מתחמי מלונאות ברצועת החוף. איגורני הסביבה כבר הספיקו להגיד את המעשה כאיום ממשי על חופי ישראל. בפעולה שמפתיעה הרבה אנשים, מהלך זה, מקודם ע"י מינהל התכנון אשר כפוף למשרד האוצר והעומד בראשו, אשר רק לפני כמה חודשים עוד הצהיר שתוכניות כאלו מנוגדות לערכים שאותם הוא מייצג. משה כחלון עוד הוסיף וסיפר על עברו וביקוריו בחופי ישראל וכינה את הבנייה על החופים כ"מפלצות" שפגעו ברצועת החוף.

לעמוד הפרויקט חוף התכלת מדרום למרינה הרצליה באתר BankNadlan לחצו כאן



ארגוני הטבע מציגים כי התוכנית תגזול עוד 13 אלף דונם מחופי ישראל
אך כאמור, למרות הצהרותיו של שר האוצר כחלון, במינהל התכנון במשרד האוצר פועלים בימים אלה למהלך אשר אמור להגביר את הבנייה ברצועת החוף הישראלית. מטעם ארגוני סביבה וארגוני תושבים רבים כבר החלה להתגבש התנגדות ציבורית שמובילות אותם "החברה להגנת הטבע" ו"טבע ודין" אשר בדקו ומצאו כי המהלך שמקדמים במנהל התכנוןירחיב את רצועת הבנייה בחוף של 13 אלף דונם נוספים שיבנו סביב חופי ישראל כאשר הבדיקה מציגה כי במשרד מנהל התכנון, מתכננים לקחת 9,200 דונם של שטחים מוגנים באזורים הבין עירוניים ועוד כ- 4,200 דונם בשטחים הפתוחים.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

תמ"א 1 מסוגלת לעקוף את הוראות תמ"א 13 וחוק החופים
לפי תחזיות הלמ"ס צפויה מדינת ישראל לגדול לכ-20 מיליון איש ב-50 השנים הקרובות ופקודת תמ"א 13 שומרת מאז 1989 על חופי ישראל פתוחים גם לדורות הבאים. בעבר ניסו לעקוף את הוראת תמ"א 13, בשנת 2004 נחקק "חוק החופים" שעצרק מאז כל התקרבות מסוכנת של בנייה על חשבון המרחב הציבורי בחופי שיראל. כעת תוכנית המתאר הארצית, הנקראת תמ"א 1, עלולה לשנות את הוראות העבר ולעקוף את חוק החופים ותמ"א 13.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

תשובת מנהל טוענים כי יקימו פרקים לחופים רגישים
במנהל התכנון טוענים אל מול המתנגדים כי במסגרת התוכנית יוקמו פרקים לחופים אשר ישמרו על החופים והשטחים שלהם יש חשיבות אקולוגית לטבע הישראלי ותוכניות אלה קיבלו הסכמות נרחבות. לנו רק נותר לשאול האם בהחלט יש מי שדואג לשמור על חופי ישראל במסגרת הפשרת קרקעות הסמוכות לחופים לבניית מגורים או שמא מדובר בפעולות קיצוניות על מנת להציג פתרונות למשבר הדיור שלאחריהן יפקוד אותנו משבר נוסף שירדוף גם את הדורות הבאים.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות