חפש ב:

בנייה עצמית או קנייה מקבלן?

מה יותר משתלם? לקנות דירה מוכנה מקבלן בתהליך קצר או ללכת עד הסוף ולבנות את הבית שתמיד רציתם לפי ראות עיינכם.

אורון איצקוביץ'|19.8.2015|15:5|2421 צפיות
לאנשים שמעוניינים לקנות בית צמוד קרקע, ישנה אפשרות מעניינת למדי, קניית דירה "מוכנה" מקבלן, או ללכת אחר החלום עד הסוף ולתכנן את הבית שהם תמיד רצו. לשני הצדדים ישנם יתרונות וחסרונות וחשוב להכיר אותם לפני שיוצאים בהחלטה שעלולה להתחיל כמו הבחירה הטובה, ולבסוף תיגמר באכזבה.

מיסים
נתחיל בענייני המס. תחילה, כאשר רוכשים קרקע ישנו "מס רכישה" של 5% מסך מחירו של השטח. במידה ואתם בוחרים בקבלן, לא תאלצו לשלם את מס הרכישה על הקרקע, אבל מס הרכישה יוגדל כאשר תשלמו לקבלן את הסכום המלא על הדירה שבדר"כ עובר את המיליון וחצי לעומת קרקע, השווה "רק" כמה מאות אלפי שקלים. לאחר מס הרכישה ישנו "מס ערך מוסף" אשר תהיה פטורה ממע"מ במידה והרכישה היא רק של קרקע, אך תיאלצו לשלם לאחר מכם מע"מ על שירותי הבנייה.

לעמוד קניית דירה חדשה מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן 

דירה מקבלן שיעשה בשבילך את כל העבודה הקשה

השבחה
היטל ההשבחה גם הוא, מופלה לטובתם של רוכשי המגרשים, שכן במידה ועל השטח יבנה בית שהרוכש מתחייב לגור בו כביתו הפרטי, והבית לא עולה על 120 מ"ר, אזי הוא יקבל פטור מתשלום דמי השבחה לעומת קבלן שלא יכול לנצל זאת, ואותו "קנס" מופיע אח"כ בערכה של הדירה ובתשלום.

זכויות משפטיות וסיכונים שבמימון
רוכשי הדירות מקבלנים נאלצים לקחת סיכון מעט גדול יותר משום שהדירה עצמה לא תהיה שייכת להם עד לאחר סיום העבודה. לכן, נוצר מצב שבו זוג שלקח הלוואה וכבר שילם לקבלן, עלול למצוא עצמו מתמודד מול עיכובים בבניה או קבלן שפושט רגל והוא נשאר ללא חזקה על הקרקע או פיצוי כספי. כדי למנוע זאת חשוב לקבוע במועד החתימה על פיצויים במידה והבנייה מתעכבת או נעצרת. לעומת זאת, לרוכשי השטח ישנו יתרון שכן מחיר הקרקע זול יותר ולכן הסיכון שבמימון קטן יותר משום שמרגע הרכישה, הקרקע שייכת להם ואין סכנה לביטול עסקאות.

לעמוד רכישת מגרשים וקרקעות באתר Banknadlan לחצו כאן

דירה בבניה עצמית שתוכל לעצב לפי ראות עינייך 

טיב הבנייה והרווח הקבלני
חוק המכר מגן על רוכשי הדירות וקובע סטנדרטים של אחראיות על הקבלן המוגדרים בחוק ויכולים להעניק שקט נפשי לרוכשים, בזמן שהזמנה של שירותים נפרדים מקבלנים שונים, אל מול אדם שהקרקע בבעלותו, אינם מוגנת בחוק המכר והאחריות לכל נושא הביטוח האישי נמצאת על בעל הקרקע וההסכמים שיחתום מול אותם אנשי מקצוע משום שהוא נחשב "הקבלן המבצע". אך כאן הוא יכול לחסוך את הרווח הקבלני שלוקחים קבלני הדירות מרוכשי הדירות ולחסוך לעצמו כמה אלפי שקלים.

מה עדיף?
היתרון של רכישת הקרקע בלבד נמצא בחיסכון הכספי מול הקבלן והפחתה במיסים. כמו-כן, עיצוב הבית ובנייתו נתונה למחשבתו של הרוכש ועד כמה הוא מוכן ללכת כדי לבנות את בית חלומותיו. מנגד, רוכש קרקע יאלץ להתמודד עם כל אספקט בבניית הדירה ועליו להיות מוכן להתמודד עם שעות עבודה טורדניות ולצבור ידע, ולקח את כל אחראיות הבנייה על עצמו. לעומת זאת, רכישת דירה מוכנה משאירה את הרוכשים בראש שקט (במידה וקבעו את כל השינויים האפשריים בעת חתימת החוזה) וידיעה שאנשים בעלי ידע וניסיון מקצועי יהיו אחראים על הפרויקט האישי שלהם.  
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות