חפש ב:

כל האמת בפרצוף על קבוצות הרכישה

למרות שערכן של קבוצות הרכישה ירד בשנים האחרונות, גם ב-2016 יש לאותם השקעות, מספר יתרונות בולטים שיכולים לייצר למשקיעים בהם רווח נאה. פשוט באותה המידה צריך לשים לב למוקשים שרבים נופלים בגללם.

צוות בנק נדל"ן|7.3.2016|10:45|3049 צפיות
קבוצות הרכישה הגיעו לישראל לפני כעשר שנים בעשר השנים האחרונות. בתחילת הדרך זו הייתה תופעה מוכרת ונפוצה, כשלפי הערכות, באזורי ביקושים גדולים כמו באזור המרכז למשל, כמעט מחצית מהדירות החדשות נבנות באמצעות קבוצות רכישה. קבוצת רכישה זו קבוצת אנשים פרטיים, שלא מגיעים מתחום הנדל"ן, ומתארגנים יחד על מנת לרכוש שטחי קרקע, או לבנות מבני מגורים פרטיים. המטרה היא להוזיל את העלויות באופן יחסי, אבל בנוסף, להתאים את אופי הפרויקט לאנשי הקבוצה. 

קיצוץ בשיעורי הרווח

המטרה העיקרית היא כאמור, להוזיל עלויות עד 20 אחוזים מהפרויקט המתחרה שמפעילים קבלנים. הכוח של הקבוצה מגיע בזכות המספרים. קבוצת רכישה גדולה מסוגלת להוזיל ולהרוויח אם חסכה בפרויקט שלה במחיר הקרקע, בעיקר במרכיב מס הרכישה ובמע"מ. אך הבעיות החלו בשנת 2011, אז המדינה החלה למנוע מאותן קבוצות להרוויח בסעיפים הללו וחישוב המכירה נעשה לפי מחיר הדירה בפועל ולא לפי מחיר הקרקע. גם הפטור מתשלום מע"מ על דירה שנקנתה באמצעות קבוצת רכישה התבטל. 
היכן בכל זאת ניתן להרוויח?



יזמי קבוצת הרכישה אינם חברה קבלנית ולכן לא מוציאים כספים על כוח אדם, ועל פרסום ושיווק. יזמי ומארגני קבוצת הרכישה מסתפקים בשיעור רווח נמוך ביחס לזה שעושה קבלן או יזם פרטי אחר. נוסף על כך, ככל שחברי קבוצת הרכישה יממנו חלק ניכר מעלות הפרויקט בעצם ולא באמצעות מימון בנקאי, הרי שהרווח שלהם יהיה גדול יותר. אגב, גם על הרווח הכספי של מארגני קבוצת הרכישה מוטל מס. אם הצטרפתם לקבוצת רכישה, יש לוודא שהיא קבוצה אמיתית שגם ביצעה שתי עסקאות נפרדות (רכישת הקרקע ובנייה), זאת כדי למנוע מצב שיש בו קשר בין מארגן הקבוצה לבין בעל הקרקע והקבלן הבונה. 

לדף המגרשים והקרקעות להשקעה באתר בנק נדל"ן לחצו כאן!

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

הסכנות האפשריות

הסכנות שצריכות להיות ברורות לעניין במבט ראשון הן עדינות יחסית, במקרה הגרוע מכל, מסבירים שמחיר הדירה יעלה מההשקעה הראשונה, אך רק עד המחיר המקורי של הדירה במידה והייתה נמכרת על ידי קבלן מקצועי ומקסימום, תכירו את השכנים שלכם לפני הזמן. אך המוקשים הקטנים שעליכם לחפש לפני שתפגעו מהן הם מקרים כמו בדיקה מקדימה של ניסיון הקבוצה וכמה פרויקטים הם בנו בעבר. ככל שהניסיון חסר, כך גם הסיכוי של מחיר הדירה לעלות, גדול יותר. מהו הארגון שמלווה את הקבוצה מהבחינה הפיננסית והמשפטית. צריך לבקש לבדוק את היתרי הבנייה ואם אתם יכולים להגדיל ראש, תוכלו לבקש לדבר עם בעל הקרקע המקורי שמוכר את הקרקע לקבוצה לוודא כיצד התנהלה העסקה. כדאי להכיר את אדריכלי הקבוצה כדי שלא תגיעו למצב בו הפרויקט מתעכב או חלילה נעצר באמצע והנושא החשוב מכל, הכסף. חשוב לדעת שברוב המקרים קבוצות הרכישה מציגות סכומים שישתנו במשך הפרויקט משום שלצערינו, אין הם יכולים להבטיח את המחיר הסופי על אף רצונם הטוב למכור את הדירה במחירים זולים יותר.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות