חפש ב:

תחרות אדריכלים במסגרת תוכנית מערב-צפון ת"א

עיריית ת"א ממשיכה לקדם את הפרויקטים הגדולים ביותר שידעה העיר. מדובר בשני פרויקטים הכלולים בתוכנית 3700. האחד הוא בניית פארק החוף שאורכו 2.5 ק"מ בסמוך לים והשני, תכנון הפארק הלינארי שיחבר את הים לכביש גהה.

צוות בנק נדל"ן|18.2.2016|11:8|2969 צפיות

תוכנית 3700 בצפון מערב העיר החלה לצבור תאוצה. התוכנית נחשבת לפרויקט בעלת עתודות הקרקע הגדול ביותר שידעה העיר בכל הנוגע לבניה חדשה. מינהל ההנדסה בעירייה, העובד בשיתוף עם האיגוד הישראלי של אדריכלי הנוף ועמותת האדריכלים המאוחדים בישראל, הכריזו על פתיחת תחרות אדריכלים, שיתכננו את הפרויקטים הגדולים - פארק החוף והפארק הלינארי.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

תוכנית פארק החוף
פארק החוף מתוכנן לכלול כ־510 דונם, שאורכו כ־2.5 ק"מ, מורכב מהתחום הימי מול הפארק, משפת הים, רכס המצוק ופארק המצוק שיהיה בחלק העליון. העירייה מנסה במיזם זה, להקים טיילות, מוקדי פיתוח, שירותי חוף ודרכי קישור למרחב האורבני, כל זה בנוסף לדרישה להתחשבות בערכי הטבע במקום. כמו כן מתכנני הפארק יידרשו לספק מענה לצרכים העירוניים, כגון כיכרות וחניונים ציבוריים תת־קרקעיים, ולייעד שטח למבנה תרבות בסמוך למפגש עם הפארק הליניארי.

לעמוד הפרויקט אדמה מול הים בת"א באתר BankNadlan לחצו כאן



תוכנית הפארק הלינארי
הפארק הלינארי ישתרע על שטח של כ־50 דונם, שאורכו כ־600 מטר. מדובר ברצועה ירוקה שתשתרע מהים ועד כביש גהה. התוכנית כוללת שדרה שתתחיל בפארק החוף ותסתיים בקצה המזרחי במעבר עילי מעל דרך נמיר, שישמש הולכי רגל ורוכבי אופניים, ברוחב 40 מטר. 

לעמוד הפרויקט הצפון החדש של ת"א באתר BankNadlan לחצו כאן

מתנגדי התוכנית דואגים לשמורת הטבע האחרונה של המרכז
המתנגדים של התוכנית פועלים לשמר את רצועת החוף הטבעית האחרונה של גוש דן בה התגלו למעלה מ-200 מינים נדירים של יונקים, זוחלים, ציפורים וצמחים, חלקם בסכנת הכחדה עולמית וחלקם ייחודים לאזור זה. כיום האזור משמש את כלל תושבי גוש-דן כולו - לטיולי טבע, טיולי שקיעה, סיורים של ילדי בתי הספר והגן, לקמפינג או סתם לבילוי בחיק הטבע. ישנם הרבה סיבות להבין את המתנגדים שכן אנו חיים במדינה בה משאבי הטבע שלה מועטים, אך בדיוק בשל כך צריך לשמור עליהם. בסופו של דבר אנו עלולים לאבד את כל הזכר למדינת בראשית שעליה אנו נלחמים כדי להגן ואליה רצו לעלות במשך השנים. כשאזרחים חושבים על ארץ ישראל, הם לא חושבים על בנייני מגורים.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

עתיד התוכנית
חשוב לדעת תכנית 3700 הנה תכנית עירונית שתשתרע על שטח של כ־1,900 דונם. במסגרתה ייבנו כ־12 אלף יח"ד, שיכללו כ-2,200 יחידות לדיור בר השגה, 170 אלף מ"ר תעסוקה, 68 אלף מ"ר מסחר ו־1,500 חדרי מלון. לכן צריך לוודא שאכן אפשר לשמור לפחות על חלק מצומצם כ"שמורת טבע עירונית" כפי שקיים בערים רבות ברחבי העולם.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
תיקון פסקה "מתנגדי התוכנית" >>
הועד להצלת רכס הכורכר, 26/02/2016 11:19
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות