חפש ב:

מחיר מטרה - האם כך ירדו מחירי הדירות?

מחיר מטרה היא אחת השיטות שהציעו בממשלתו של נתניהו להורדת מחירי הדירות. אך האםזה הרעיון הנכון להוזלה הדיור ועצירת בועת הנדל"ן? על מה מדובר ומי יכול להיעזר בתוכנית?

אורון איצקוביץ'|17.8.2015|17:19|2778 צפיות
אלטרנטיבה?
במהלך ממשלתו הקודמת של בנימין נתניהו, שר האוצר דאז, יאור לפיד, ניסה לחוקק את חוק ביטול מע"מ על דירות חדשות. אבל מאז הממשלה התפרקה, התוכנית נגנזה ועשרות משפחות צעירות לא קנו דירות בתקווה שהמחירים ירדו. אז עד אשר ימצא הפתרון החדש, ע"י שר האוצר החדש, ראש הממשלה החל לבחון את תוכנית מחיר מטרה שאמורה להוזיל את מחירי הדירות. בגדול, מדובר בתוכנית שתאפשר למדינה לקבוע את מחירי הדירות ותשנה את צורת שיווק הקרקעות. הכוונה, שהמדינה תחייב את הקבלנים למכור 80% מהדירות שהם ייבנו בהוזלה של עד 20% ביחס למחירי השוק בארץ. מחיר הדירות ייקבע לפי גודלן ולפי ערך השוק כדי שהקבלנים לא יעלו את המחיר כדי להימנע מההפסדים של 20 האחוזים.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן


האם זה הזמן לקנות דירה במחיר שפוי?

זכאות
בניגוד לחוק מע"מ אפס, במחיר מטרה כל אדם מעל גיל 35  שזו הדירה הראשונה שהוא רוכש, יהיה זכאי למחיר מטרה. גודל הדירות נע בין 60 מ"ר עד 150 מ"ר בלבד  ואדם אשר יקנה את הדירה לא יהיה רשאי למכור אותה במשך חמש השנים הראשונות אבל יוכל להשכירן. חסרי דיור שינסו לקנות דירה במחיר מטרה יקבלו פטור ממע"מ ומשפרי דיור יוכלו לקנות דירה רק במידה וימכרו, תוך שנה ממועד האכלוס של דירת מחיר מטרה, את דירתם הקודמת.

ביצוע
תוכנית מחיר מטרה נשמעת ברגע שקוראים אותה כדרך טובה להילחם בעליית מחירי הדירה, אך גם בה יש חסרונות הנוגעות לגבי הקבלנים והדירות שכבר נבנו. מי הקבלנים "שישלמו את המחיר" משום שבנו דירות בעלויות גבוהות יותר, ועלולים לספוג הפסדים שיעכבו את הפרויקטים שלהם וכך מחירי הדיור שוב יעלו עקב בנייה איטית וביקוש רב. הבעיה הנוספת היא שגם עם ההוזלה הזו מחירי הדיור בארץ עדיין יקרים ורוב אזרחי ישראל עדיין יצתרכו לשלם מחירים גבוהים בהרבה בהשוואה למדינות אחרות. 

בסופו של דבר, היתרון שלה יוכל להוריד את מחירי הדירות מיד שנייה שכן בעקבות הוזלה של דירות חדשות, תחל גם הוזלה של דירות ישנות יותר משום שאנשים יולו לחכות  ולקנות דירות חדשות וזה יאלץ את בעלי הדירות מיד שנייה להוריד מחירים למרות תאבת הבצע. החיסרון מגיע בכך שמדובר בתוכנית לטווח הקצר ולא טיפול שאמור לפתור את מחירי הדירות לטווח הארוך והעיכוב בבניית הדירות עלול להמשיך את בועת הנדל"ן שממשיכה להיווצר בארץ.
 
כתבות מומלצות נוספות:
>>>>  כיצד להעריך את שווי הדירה
>>>>  בועת הנדל"ן בישראל
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות