חפש ב:

מהם האישורים שצריך כדי להפוך קרקע למופשרת?

הפשרת קרקע הוא תהליך המתבצע במסגרת רשויות התכנון הרלוונטיות, ומרגע ביצועה ניתן לקבל אישור על כך באמצעות בחינת הגדרתה בטאבו.

צוות בנק נדל"ן|3.2.2016|14:9|3234 צפיות

הפיכת קרקע למופשרת אינה כרוכה באישורים כלשהם, אלא בתהליך שכלל אינו קשור לבעל הקרקע. הפשרת הקרקע הוא תהליך המבוצע על ידי וועדות התכנון המקומיות והארציות, והן אלו שקובעות האם קרקע חקלאית מסויימת תופשר אם לאו, בהתאם לצרכי הקרקע באותו אזור. כך למשל, אם ישנו אזור הסמוך לאזור מגורים, ואותו אזור מגורים חווה תהליך של צמיחת היקף האוכלוסיה במקום, מן הסתם תדרשנה קרקעות נוספות על מנת לבנות יחידות דיור נוספות כדי לאכלס את המשפחות החדשות המגיעות למקום. במקרה כזה, עשויה להחליט וועדת התכנון להפשיר מספר קרקעות חקלאיות באזור הסמוך.

לעמוד הפרויקט מתחם הר 1202 בהוד השרון באתר BankNadlan לחצו כאן



הפשרת הקרקע מבוצעת במסגרת הרשויות הרלוונטיות
מרגע שהתקבלה ההחלטה להפשיר את הקרקע, ישנו תהליך המתבצע בין הרשויות ובין עצמן, ובמסגרתו משתנה היעוד של הקרקע ברשומות המתאימות. ברגע שהתהליך מסתיים, הדבר היחיד שאתם צריכים כדי להוכיח את העובדה שהקרקע הופשרה, הוא מסמך מהטאבו המעיד על כל כך שהקרקע נמצאת בבעלותכם, וכי ייעוד הקרקע שונה מקרקע חקלאית לייעוד אחר, שיכול להיות קרקע לבנייה פרטית, קרקע לבנייה מסחרית או קרקע לבנייה תעשייתית. מעבר למסמך זה אין כל צורך במסמכים נוספים שאמורים להעיד על הפיכת הקרקע למופשרת. מן הסתם, עסקת הנדל"ן העומדת על הפרק תכלול עוד שורה של מסמכים שיש להשיג הן מהטאבו, הן מרשויות אחרות והן בין הצדדים, אך לא בהקשר של הפשרת הקרקע.

לעמוד מגרשים וקרקעות להשקעה באתר BankNadlan לחצו כאן

בירור פרטים נוספים אודות ההפשרה, אל מול הרשויות
במידה ואתם הם דווקא הקונים העומדים בצד השני של המשוואה, ומבקשים לראות אסמכתא שהקרקע אכן הופשרה, אתם בהחלט לא רוצים להסתפק במסמך שיציג בפניכם הצד השני, והדברים נכונים לגבי כל שלב של העסקה. ייעוד הקרקע הוא נושא קריטי שמשפיע בצורה דרמטית על שווי הקרקע, ולכן את כל הבירורים שלכם אתם רוצים לעשות מול הרשויות המתאימות, ולכלול בבירורים אלה את הסיבה לכך שהופשרה הקרקע, לאיזה ייעוד היא שונתה, ומה הן התכניות של רשויות התכנון לגבי אותה קרקע. ייתכן שהרשויות שינו את ייעודה של הקרקע לבנייה פרטית, אך במקביל החילו על הקרקע מגבלות מסויימות בהקשר זה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

עבודה ישירה ובלתי אמצעית מול הרשויות הרלוונטיות
עסקת נדל"ן, בניגוד לעסקאות רבות אחרות, היא עסקה שנעשית לא רק בין שני הצדדים, אלא גם אל מול הרשויות הרלוונטיות. בהתאם לכך, גם אם באופן עקיף, אותן רשויות הן חלק מהעסקה, ולמעשה אוחזות בכוח רב שיכול להשפיע על תנאי העסקה. על כן, כל פרט חשוב שיכול להשפיע על שווי הקרקע ועל מה שתוכלו לעשות איתה בהמשך הדרך, הוא פרט שאתם רוצים להשיג ישירות מן הרשויות הרלוונטיות, ולא דרך הצד השני לעסקה. ליווי וייעוץ של גורם מקצועי המתמחה בתחום יכול לסייע לכם מאוד, ולהבטיח שלא תעשו טעויות קריטיות לאורך תהליך העסקה.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
7 טיפים שצריך לבדוק לפני ששוכרים מנוף
בעידן דינמי ועתיר שינויים, גם פרויקטים נדל"ניים צריכים להיות רווחיים. במקום להשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים ברכישת מנוף שלעתים רבות, משמש אתכם למספר פרויקטים בודדים, שירותי השכרת מנופים חוסכים את הצורך בתחזוקה השוטפת ובעלויות הנלוות. לפניכם 7 טיפים חיוניים לפני שכירת מנוף.
קרא את הכתבה

קניה ומכירה של נכס במבנה שהוגדר כמסוכן
קרא את הכתבה

4 פרויקטים לתחילת השנה
2017 הגיעה אלינו ועם כל שנה חדשה, ישנם פרויקטים נדל"ניים שהשנה החדשה עתידה להיות שנת המפנה שלהם. כאלה הם ארבעת הפרויקטים שנדון עליהם בכתבה הבאה:
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות