חפש ב:

מה נחשב דירה המתאימה לציבור הדתי?

דירה נחשבת למתאימה לציבור הדתי כאשר היא ממוקמת בתוך סביבה דתית עם פעילות תרבות דתית, שכנים דתיים ואורח חיים דתי.

צוות בנק נדל"ן|2.2.2016|15:19|2716 צפיות

בכל עניין בו אתם דנים ומנסים להבין מה נחשב למה, דעו שבדרך כלל מדובר בעניין סובייקטיבי, שכל אחד יכול לתת עליו תשובה אחרת, וכל תשובה שתינתן היא תשובה נכונה ומלאה. כאשר אנו מנסים לברר את השאלה מה נחשב דירה המתאימה לציבור הדתי, התשובות יכולות להיות חלוקות, ולנבוע ממידת "הדתיות" של האדם הנשאל, ומהמאפיינים של הדירה עצמה. באופן עקרוני, הדירה עצמה היא דירה ככל דירה, ואין דירה שמתאימה יותר לדתיים מבחינת המאפיינים המבניים שלה. דירות לדתיים אינן חזקות יותר, גדולות יותר, מרווחות יותר או גבוהות יותר מדירות לחילונים וגם לא להיפך.

לעמוד דירות לציבור הדתי באתר BankNadlan לחצו כאן



מידת ההתאמה כמידת הדתיות
ההתאמה של דירה לציבור הדתי נובעת בעיקר מסביבת המגורים המקיפה את הדירה. דירה לציבור הדתי היא דירה הממוקמת בדרך כלל באזור בו ישנו כבוד לדת ולאורח החיים הדתי. כיבוד הדת והמאפיינים הדתיים של אזור מסויים, הם אינם שני מצבי קיצור, אלא מצבים שונים שנפרשים על גבי סקאלה שלמה. כך למשל, אם מדובר במשפחה חרדית, סביר להניח שאותה משפחה תבחר לגור בעיר חרדית כמו בית"ר עילית, בשכונה חרדית כמו מאה שערים או הר נוף בירושלים, או לפחות ברחוב חרדי בתוך ישוב קהילתי כלשהו. אורח החיים החרדי הוא מאוד קפדני ושמרני, ולכן ישנה חשיבות רבה לסביבת המגורים.

לעמוד הפרויקט גבעת הכלניות בנתיבות באתר BankNadlan לחצו כאן

המידה בה מעוניין הדייר להקפיד על אורח החיים הדתי
כאשר מדובר על אדם דתי בעל כיפה סרוגה, הכללים יכולים להיות גמישים יותר. ציבור דתי זה יעדיף גם הוא בדרך כלל מגורים באזורים דתיים, אך לא באזורים חרדיים. עבור אוכלוסיה זו, דירה הממוקמת בישוב דתי מסורתי כמו ישובי גוש עציון יכולה להיות הדירה האידיאלית, אך גם ישובים קהילתיים רבים אחרים בהם ישנה אוכלוסיה מעורבת, אך בסך הכל ישנו כבוד לדת ולאורח החיים הדתי מסורתי. כפי שניתן לראות, ההתאמה נובעת מהמידה בה מעוניין הדייר להקפיד על אורח החיים הדתי סביבו, ומידה זו בהחלט יכולה להיות שונה מאוד בין אדם לאדם, על אף ששניהם מוגדרים לכאורה כחלק בלתי נפרד מן הציבור הדתי.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

קל יותר להבין מה לא מתאים לציבור הדתי
מה שיותר קל הוא להבחין בדירות שאינן מתאימות לציבור הדתי. דירות אלה תהיינה ממוקמות בדרך כלל בלב אוכלוסיה חילונית כמו תל אביב, רמת השרון, הרצליה וגוש דן ככלל. לכל רוחבה ואורכה של המדינה ישנם ישובים על טהרת החילוניות, ובמקרים אלה אפשר בהחלט להגדיר את הדירות בהם כבלתי מתאימות לציבור הדתי. כל ישוב שבו ישנה אווירה מסורתית, בתי כנסת הומי אדם בשבתות וחגים, הוא ישוב שיכול להתאים לאוכלוסיה הדתית, כשכל אדם עושה את הבחירות שלו על פי מידת ההקפדה שלו בנושאי דת, ומידת ההשפעה של הסביבה על האמונה שלו ועל היכולת שלו לקיים את אורח החיים הדתי.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות