חפש ב:

למה להשקיע בנדל"ן עסקי?

אין באמת סיבה מיוחדת להשקיע בנדלן עסקי על פני נכסי נדלן אחרים, למעט מספר סוגיות נקודתיות. העיקר הוא מציאת ההזדמנות הטובה, בכל תחום בעולם הנדל"ן.

צוות בנק נדל"ן|1.2.2016|12:0|2317 צפיות

ובכן, התשובה היא שאין כדאיות מיוחדת להשקיע דווקא בנדל"ן עסקי על פני סוגים אחרים של נדל"ן. הזדמנות ההשקעה האטרקטיבית שלה אתם מחכים יכולה להגיע מכל נכס נדל"ן, בין שמדובר על מחסן מוזנח, בין שמדובר על דירה שזקוקה לשיפוץ יסודי, ובין שמדובר על קרקע שוממת, שכרגע בכלל מוגדרת כקרקע חקלאית שלא ניתן לעשות בה דבר פרט לגידולים חקלאיים. אחרי שאמרנו את זה, לנדל"ן עסקי ישנם מאפיינים ספציפיים שיכולים לייחד אותו ביחס לסוגי נדל"ן אחרים, והמאפיין החשוב והמרכזי שבהם הוא רמת הרגישות של נכסי נדל"ן לשינויים בשוק הנדל"ן.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן



רמת רגישות מופחתת לשינויים ותנודות בשוק הנדל"ן
באופן עקרוני, נדל"ן עסקי הוא נדל"ן כמו כל נדל"ן אחר, ומהלכים ומגמות משמעותיות ברמת המאקרו בהחלט יכולים להשפיע עליו בדיוק כמו על שוק הדיור, אך השפעה זו יכולה להיבדל משוק הדיור הן בעוצמתה והן בגורמיה. כך למשל, המשבר האחרון של 2008 הוא משבר שהשפיע על שוק הנדל"ן כולו, ובכלל זה הוביל לירידה במחירי השכירות ובשווי הנכסים הן בשוק הדיור והן בשוק של נכסי נדל"ן עסקי וקרקעות. יחד עם זאת, ישנם גורמים רבים המשפיעים ישירות על שוק הדיור, אך השפעתם על שוק הנדל"ן העסקי היא מינורית יותר, כמו למשל עלייה של אוכלוסיה מבוססת, שינויים דמוגרפיים באוכלוסיה המקומית וכדומה.

לעמוד הפרויקט "456 - משולש העסקים החדש של גוש דן" באתר BankNadlan לחצו כאן

רמות רווח גבוהות יותר במונחים כספיים עבור תשואות דומות
חשוב להבין שגורמים אלה משפיעים במידה כזאת או אחרת גם על הנדל"ן העסקי, אך בצורה מינורית יותר לעומת ההשפעה שלהם על שוק הדיור. מצד אחד, המשמעות היא שבנדל"ן העסקי קשה לצפות לשינויים דרמטיים בכיוון החיובי, אך חשוב מכך, תחום זה בעולם הנדל"ן, נחשב לתחום בטוח יותר שגם לא יחווה תנודות חריגות וחריפות מדי בכיוון השלילי. כמו כן, נדל"ן עסקי הוא נדל"ן שנחשב ליקר יותר בהגדרה מאשר נדל"ן פרטי, ולכן גם אם רמת התשואה היא זהה, הרי שבמונחים כספיים, רמת הרווח על נדל"ן עסקי תהיה גבוהה יותר לעומת רמת הרווח המאפיינת את שוק הדיור או שוק הקרקעות למשל.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ההזדמנות יכולה להגיע מכל מקום, ולא נכון לנטרל הזדמנויות טובות
מעבר לזה, אי אפשר לציין שיקולים רבי משמעות, שהופכים את הנדל"ן העסקי לתחום כדאי יותר מאשר נדל"ן פרטי, משוק הדיור או הקרקעות. כרישי נדל"ן גדולים ברחבי העולם עשו את כספם מנדל"ן פרטי בהיקפים גדולים, ואין שום אינדיקציה המראה שהשקעה בתחום הנדל"ן העסקי יכולה לייצר עבורכם הזדמנויות טובות יותר, רמות תשואה טובות יותר או רווח כספי גבוה יותר במונחים כספיים אבסולוטיים לאורך זמן. ההזדמנות שלה חיכיתם יכולה להגיע מכל מקום, וחכמתו של משקיע הנדל"ן היא בזיהוי ההזדמנות הזאת כשהיא מגיעה, ולא בניסיון למקד את עצמו אך ורק סביב סוגים מסויימים של נכסי נדל"ן. 

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות