חפש ב:

נדל"ן במזרח אירופה

בשנים האחרונות, ובעיקבות האיחוד האירופאי, השקעות נדל"ן במזרח אירופה הופכות להיות אפשרות רצינית למשקיעים שרוצים לנצל את העובדה שחלקן עומדות להצטרף לאיחוד האירופי וכרגע ההשקעה עדיין זולה. אבל האם זה בטוח?

אורון איצקוביץ'|17.8.2015|11:37|3607 צפיות
האפשרות להצלחה כלכלית
הרצון להצלחה עסקית וגילוי מוקדם של השקעה מבטיחה נמצא בהרבה מאזרחי ישראל. לכן, האפשרות להשקעת נדלן בחו"ל במזרח אירופה, ולדוגמא פולין, נראית כמו הצלחה שבדרך. פולין כיום היא מדינה מאוד זולה לציבור הזר, התיירות מתגלה כפנינה אמיתית של מוצרי יוקרה בזול, ישנם השקעות רבות בחברות לגילוי גז טבעי וכך גם בתחומי הנדל"ן. פולין ומדינות כמותה, החלו להתפתח כלכלית בעקבות ההצטרפות לאיחוד האירופאי, ונמצאות בשלב מוקדם בו אפשר עדיין להשקיע בהם לעתיד. אך מצד שני הסכנה ליפול גם היא גדולה יחסית, שכן המשבר הכלכלי הבא (דוגמת זה שהתפרץ ב-2008) עדיין מרחף על מדינות האיחוד האירופאי והמדינות הקטנות הן אלה שיפגעו מכך בצורה הקשה ביותר.


אופציה להשקעה מבטיחה, אך גם ישנו סיכון גדול

אצבע על הדופק
לכן, בכל הנוגע להשקעה במזרח אירופה חייבים להיות עם האצבע על הדופק. אם אתם מעוניינים להשקיע בצורה נכונה וזהירה, עדיף להשקיע בסכומים ופרויקטים קטנים יחסית, כדי להימנע מהפסד כואב במידה והפרויקט ייפול. כמו כן כדי להגיע לאותם אזורים ולהכיר את האנשים והחברות שתעבדו אתם. חברות התיווך שיטפלו בפרויקט עבורכם וינהלו את כל סבכי הביורוקרטיה, להכיר את צורת העבודה מול פקידי הממשל, מאפייני החברה באזור בו אתם מעוניינים להשקיע ועד כמה אותו שטח מדובר ומוכר בקהלים הנכונים.

סכנות
לאחר כל זה חשוב להבין את ערך השוק הכלכלי באירופה ונסות לפענח את העתיד וכרגע, ישנן שתי בעיות עיקריות שמשפיעות על השוק האירופאי: 

יוון- המשבר הכלכלי ביוון עדיין נמצא בשלב בו הוא מאיים לפגוע בכלכלתה של אירופה ובמידה ויוון תיאלץ לעזו את גוש היורו, הדבר יפחית מערך השוק ובמטבע.
ילודה- ברוב מדינות המערביות באיחוד האירופי החלה תופעה מדאיגה של ילודה נמוכה ותוחלת חיים גבוהה. דבר זה עלול להוביל לעתיד בו האוכלוסייה המבוגרת תהיה רוב במדינות מסוימות ותוביל לקריסת השוק שכן הנטל הכלכלי שיופעל על החברה העובדת יגדל. בינתיים נראה שבאירופה מנסים להיערך לכך וכיום החלו מדינות רבות להעלות את גילאי הפנסיה ופתחו בקמפיינים להטבות מס לבתים עם ילודה גבוהה יותר.

לסיכום, כאשר מגיעים להשקעה חשוב להכיר את כל מאפייני האוכלוסייה, הביורוקרטיה הממשלתית, מאפיינים נלווים של המדינות באזור והכי חשוב, כשמדובר במדינות פחות מוכרות למשקיע, אין ברירה מלהגיע לאזור וללמוד אותו בשטח עצמו.

כתבות מומלצות נוספות:
>>>>  האם כדאי להשקיע בסין?
>>>>  10 טיפים להשקעת נדל"ן בארה"ב
>>>>  בדיקות נכסים בחו"ל
 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

עסקאות נדל"ן המלוות בייעוץ מדויק
קרא את הכתבה

מה צריך לדעת על בדיקת מבנים?
אם אתם עומדים לרכוש נכס וכבר עברתם שלבים שונים של ייעוץ משכנתאות, אתם כנראה לקראת הצורך בבדיקת מבנים. מה יהיה עליכם לבדוק ובמי צריך להסתייע? אין ספק שכדאי לדעת מראש ולהכין תוכנית עבודה ברורה. נסביר.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות