חפש ב:

דירה מול קרקע

הן לדירת קרקע והן לדירה בקומה עליונה ישנם חסרונות ויתרונות שאותם יש לבחון ביחס לאנשים המיועדים להתגורר בה, ולבחון אותם בצורה מעמיקה ומקיפה.

צוות בנק נדל"ן|27.1.2016|17:39|3440 צפיות

האם לקנות דירה בקומה גבוהה בניין משותף או האם לקנות דירת קרקע? מה מתאים לכם יותר? ובכן, התשובה היא בעצם השאלה. ההחלטה לגבי דירה מול קרקע היא החלטה שצריכה להתבצע באופן סובייקטיבי על פי ההעדפות האישיות שלכם, ובהתאם לאנשים שצפויים להתגורר באותה דירה. לדירת קרקע ישנם מספר חסרונות ביחס לדירה בקומה גבוהה, ולהיפך. כך למשל, אם בדירה צפויים לגור אנשים מבוגרים, בהחלט כדאי לבחון רכישה של דירת קרקע, שתחסוך מהם את הטיפוס היום יומי במדרגות, למעט במקרים בהם ישנה מעלית בבניין, והמעלית מתוחזקת בצורה טובה, כך שניתן להתייחס אליה כנתון מוגמר בכל פעם שיש צורך לטפס מעלה במעלה הבניין.

לעמוד הפרויקט הבית בכוכב יאיר באתר BankNadlan לחצו כאן



יתרונות וחסרונות של דירה מול קרקע
לעומת זאת, דירת קרקע היא גם דירה שיכולה לסבול יותר מפריצות באזורים מועדים, עלולה להיות חשופה יותר למזיקים כמו מקקים ונמלים, ובאזורים שונים גם חשופה יותר למציצנים. מן הצד השני, דירת קרקע מלווה בדרך כלל ביציאה לשטח אדמה שהוא לכאורה של הבניין כולו, אך בפועל משמש אך ורק את דירת הקרקע, מה שהופך אותה למעין דירת גן. ההחלטה מבוססת למעשה על בחינת היתרונות והחסרונות של כל סוג דירה, דירה מול קרקע, כשאת החסרונות והיתרונות האלה יש לבחון בהתאם לאזור הרלוונטי ובהתאם לאנשים הצפויים להתגורר בדירה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

שיקול העלות ביחס לקומה בה ממוקמת הדירה
שיקול נוסף שיכול להשפיע על ההחלטה שתקבלו הוא שיקול העלות. ככלל, ככל שעולים בקומה, כך עולה גם מחיר הנכס. בבניינים רבי קומות, הדירה העליונה יכולה לעלות לעיתים מאות אחוזים יותר לעומת דירת הקרקע, אם כי במרבית המבנים המשותפים, בעלי מספר קומות בלבד, פערים אלה יכולים לבוא לידי ביטוי ברמה של אחוזים עד עשרות אחוזים בודדים בלבד. בהתאם לכך, אם ישנו אזור שבו אתם מאוד רוצים להתגורר, והתקציב העומד לרשותכם הוא מוגבל למדי, ייתכן שדירת קרקע תהיה האופציה היחידה הזמינה עבורכם, כך שאת עניין העלות אפשר גם לסווג כיתרון משמעותי נוסף של דירת קרקע על פני דירה בקומות גבוהות.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

ניתוח יסודי ומקיף של כלל היתרונות והחסרונות של כל אפשרות
מה שחשוב להבין הוא, שאת בחינת היתרונות והחסרונות של דירה מול קרקע, יהיה עליכם לבצע בצורה יסודית ומקצועית, עדיף בליווי איש מקצוע המתמחה בתחום הנדל"ן הפרטי. רשימת היתרונות והחסרונות הזאת, יכולה להיות ארוכה למדי, ולהיות רלוונטית יותר או פחות עבור אנשים מסויימים ובאזורים מסויימים, והבנה ברורה, כמו גם ניתוח יסודי של יתרונות וחסרונות אלה, יכולים להשפיע מאוד משביעות הרצון שלכם מהדירה שבה תשקיעו את כל כספכם. על כן, בכל תהליך של התלבטות בין דירת קרקע ובין דירה בקומה גבוהה יותר, כדאי לקבל ליווי וייעוץ מקצועי של איש מקצוע, ולוודא שאתם בוחנים את הדברים לעומק כנדרש.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות