חפש ב:

איך לעבוד מול מתווך

עבודה מול מתווך צריכה להתבסס על הבנת התפקיד שלו בתהליך, ועל המשמעות של תפקיד זה ביחס אליכם כקונים מצד אחד, או כמוכרים מצד שני.

צוות בנק נדל"ן|26.1.2016|16:4|3431 צפיות

מתווך הוא איש מקצוע, שיכול לסייע לנו בשלל מצבים בהם אנו נדרשים לבצע עסקאות נדל"ן מכל סוג, בין שאנחנו רוצים למכור או לקנות דירה, בין שאנחנו רוצים לבנות מבנה חדש על קרקע קיימת, ובין שאנחנו מעוניינים להקים ולשווק מבנה גדול עם מספר רב של יחידות דיור. המתווך הוא איש מקצוע המתמחה בדרך כלל באזור גאוגרפי מסויים, מכיר היטב את הדינמיקה סביב שוק הנדל"ן המקומי, מכיר עסקאות פתוחות ויודע היטב את המאפיינים של כל אזור, את היתרונות והחסרונות של כל חלק באזור וכל פרט מידע שלו אנו עשויים להזדקק בתהליך של סגירת עסקת נדל"ן.

לעמוד פרויקט דה וינצ'י באתר BankNadlan לחצו כאן



תפקיד המתווך מול הקונה ומול בעל הנכס המוכר
מתווך הוא איש מקצוע מצד אחד, והוא גם איש מכירות מצד שני. במרבית המקרים, המתווך מייצג למעשה את הצד המוכר, ובכל פעם שהוא עומד מול קונה פוטנציאלי הוא מתפקד למעשה כאיש מכירות. מבחינת המתווך, תפקידו ושאיפתו הם למכור את הנכס של בעליו אותו הוא מייצג, ובהתאם לכך הוא עשוי להחליק פינות, להסתיר מידע, לעדן חסרונות, למקסם יתרונות וכדומה בעיני המתעניין הפוטנציאלי. מן הצד השני, אם אתם הם דווקא בעלי הנכס ואתם מעוניינים להציע את הנכס למכירה על ידי מתווך, חשוב שתבחנו את האינטרסים של המתווך על מנת להבטיח שהוא עושה את כל המאמצים הנדרשים כדי למכור את הנכס כמה שיותר מהר ובמחיר הטוב ביותר שניתן לבקש עבורו.

לעמוד הפרויקט גאו רחובות - מתחם ויצמן באתר BankNadlan לחצו כאן

לזהות את האינטרסים של המתווך ולספק מענה
בהיבט זה, ייתכן שיהיה עליכם לפגום מעט בגמישות שלכם, על מנת ליצור את המוטיבציה הנדרשת אצל המתווך, אך אין זה אומר שאתם צריכים להפקיר לחלוטין את הצרכים שלכם. כך למשל, כדי לעודד את המתווך להשקיע מאמץ במכירת הנכס שלכם, כדאי להעניק לו בלעדיות על הנכס, להציע לו אחוז גבוה יחסית ממחיר המכירה, ואולי הצעד הטוב ביותר הוא להגדיל את אחוז דמי הטרחה למתווך, לפי רמת המחיר שיוכל להשיג בעד הנכס, כך שתהיה לו מוטיבציה למכור במחיר כמה שיותר גבוה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

להישאר בשליטה, ולא להפקיר את הנכס
כמו כן, ניתן לבצע מדרג דמי טרחה גם בהיבט של פרק הזמן שיחלוף עד לביצוע המכירה וסגירת העסקה, אם כי זה מאוד תלוי ברמת שיתוף הפעולה שתוכלו להשיג אצל המתווך. בין שאתם קונים פוטנציאליים, ובין שאתם הם בעלי הנכס המוכרים, הדבר החשוב ביותר בעבודה עם מתווך הוא להבין את האינטרסים שלו, להבין את הצרכים הלגיטימיים שלו, ואת התפקיד שהוא משחק מולכם ומול הצד השני, ולבנות מערכת יחסים בהתאם לכך. כמו כן, חשוב להיעזר בידע המקצועי שלו, בהיכרות שלו עם השוק המקומי כדי ללמוד, לייצר תובנות ולבנות את העסקה בצורה הטובה ביותר. ולבסוף, חשוב מאוד לשים את היד על הדופק, ולוודא שאתם בשליטה מלאה לאורך כל התהליך.

 
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות