חפש ב:

האם פרויקטים המשלבים דירות ומסחר אכן מתאימים זה לזו?

ועדות התכנון העירוני מקבלות לאחרונה יותר ויותר פרויקטים המשלבים בין דירות חדשות למגרוים הכוללים בתוכם שטחי מסחר ושי הטוענים שהשילוב בין מסחר ומגורים אינו נכון ופוגע בשני הצדדים.

צוות בנק נדל"ן|20.1.2016|18:1|2294 צפיות

ברשויות המקומיות נפל דבר. יותר יותר רשויות מקומיות מבקשות מהיזמים להכין פרויקטים המשלבים "עירוב שימושי לקרקע". הכוונה היא לרכז יותר מאפני נדל"ן שונים אחד לצד השני ולייצר סביבת מגורים ומסחר שלמה, במרחק הליכה. מטרת הפרויקטים היא ליצור שכונות אורבניות שמסוגלות לחיות בתוך עצמן כישויות נפרדות בטענה ששכונה שכזו היא שכונה שיותר כיף לחיות בה. כזו שפעילה גם במהלך היום וגם במהלך הלילה ותחסוך לתושבים את בעיות התחבורה הפרטית או הציבורית.

לעמוד נדל"ן עסקי באתר BankNadlan לחצו כאן

מתנגדי התוכנית
מתנגדי הרעיון החדש טוענים שפרויקטים שכאלו מתאימים יותר למדינות גדולות בהם מרחקי הנסיעה גדולים יותר ולכן אין הצדקה אמיתי לחייב יזמים לתוכניות עירוב שכאלה. במקרים שכבר קיימים בישראל, כדוגמאת ר"ג, יש בניינים המשלבים משרדים עם דירות מגורים, אך בזמן שהמשרדים זוכים להצלחה מסחרית, הדירות מאבדות מערכן ונחשבות ללא אטרקטיביות.



מהו הפיתרון?
השאלה הנשאלת היא האם היוזמה מתאימה לציבור הישראלי שכן בנייני משרד ומגורים דורשים טיפולים שונים. אין הרבה תושבים שמעוניינים לגור באזורים רועשים, שבהם מסתובבים אנשים רבים שפוגעים להם ברמת החיים לטענתם. ואז נוצרים מצבים בהם יש תלונות רבות מצד הדיירים ובעצם התלונות, האזורים המסחריים נפגעים כשהם נאלצים להתאים את אופיים לטובת דיירי השכונה.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר BankNadlan לחצו כאן

שילוב ותיכנון מוקדם
התשובה הנכונה לבעייה זו היא תיכנון נכון. מבחינה אדריכלית, אין סיבה אמיתית למאבק בין הצדדים. נכון שבבנייני משרדים ישנם בעיות וחיכוך בין הצדדים אך בשכונות רבות השילוב הזה נותן קסם לאופי השכונה. אפשר לקחת לדוגמא את שדרות רוטשילד, או שכונת פלורנטיןו, אשר מושכת אליה צעירים רבים גם בשל המחירים הנמוכים וגם בשל העובדה שתושבי השכונה יכולים למצוא את כל הזקוק להם, מצרכנות, מחייה ומקומות בילוי. ברגע שפועלים בתיכנון מתואם אפשר להפוך כל שכונה לעיר בתוך עיר שתמשוך אליה את קהל היעד הנכון לה.

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי

לסיכום, חשוב להבין שגם בשדרות רוטשילד המצב אינו מושלם שכן אפשר למצוא בה מקומות שליד מבנים לשימור יש מגדלים רבי קומות והדבר פוגע בנראות השדרה. כשמסתכלים על פריז לדוגמא, מבינים את חשיבות האיסור שיש בעיר לבנייה לגובה כך שהנוף הייחודי לעיר לא ייפגע. זוהי דוגמא לתכנון נכון ושילוב של מבני מגורים הנמצאים יחדיו עם בנייני מסחר בצורה מושלמת, ולזה צריך לשאוף.

אהבת את הכתבה? קרא גם את:
טיפים לעיצוב משרד נדל״ן
אנשי נדל״ן יכולים לעצב לעצמם משרד נפלא. עיצוב פנים יעיל יכול לשנות את החלל, להשפיע על הלקוחות, ולצבוע את העסק באווירה הטובה ביותר.
קרא את הכתבה

כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות