חפש ב:

הבנייה לא מצליחה לצבור תאוצה

ברבעון השלישי נרשמה ירידה במספר כמות התחלות לבניית דירות כשחברות הבניה החלו לבנות רק 11,130 לעומת 11,322 באותה התקופה שנה שעברה ו-12,074 בתקופה המקבילה בשנת 2013.

אורון איצקוביץ'|9.12.2015|18:13|1938 צפיות
מדוחות הממשלה עולה למרות מאמצי הממשלה בשנים האחרונות, קצב בניית הדירות אינו רק שלא מתקדם אלא עומד במקום ואפילו הולך לאחור. המספרים אומנם נראים זניחים למראית עין, אך כשהממשלה צריכה להתמודד עם משבר הדיור ומחסור בכמות הדירות הקיימות, הציפייה היא שהמגמה תעלה ויוכלו לייצר גידול בבנייה החדשה ולא לעמוד במקום או ללכת לאחור. בחודשים הראשונים נרשמה עלייה של 4.7% בבניית דירות חדשות כשהחלו להיבנות 35,850 דירות חדשות אך כרגע אנו רואים ירידה של 5.3% ולה מספרים מדאיגים לעתידו של שוק הדיור.

לעמוד דירות חדשות מקבלן באתר Banknadlan לחצו כאן


לא עומדים בקצב

נקודות אור קטנות בקידום הבנייה
נקודת האור בתחום התחלות הבנייה נעשה בתחום ההתחדשות העירונית כשברבעון השלישי נרשמה עלייה של 64% בתוספות בניה לבניינים קיימים לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועוד עליה של 17% לעומת הרבעון הקודם אך המספרים הללו פשוט לא מספיקים כדי לפתור את המשבר המתמשך משום שהם עדיין נמוכים ועומדים על 700 יחידות דיור לרבעון.

הצטרפו לפייסבוק של Banknadlan לעידכונים שוטפים

מספרי הבנייה במחוזות
כשמחלקים את התחלות הבנייה למחוזות, מחוז מרכז עדיין מהווה 24% מכל התחלות הבניה לשנת 2015 כשבתל אביב החלו להיבנות כ-1,800 דירות חדשות, אך גם הפריפרייה מקדמת את הבנייה כשלאור קידום השכונות החדשות, באשקלון נרשמה עליה של כ-214%, בעפולה עלייה של 160%, ובטירת הכרמל נרשמה עלייה של120%. הדרום כולו ממשיך בקצב הבנייה כשנספרה עלייה של כ-58% בהתחלות הבנייה לעומת השנה שעברה, בעיקר בזכות הפיתוח של מטרופולין באר שבע.

דרכינו לאן?
צריך להבין שלמרות שנראה כרגע שמדובר בשינוי מעודד והפריפרייה מראה ניצוצות של פיתוח, בפועל הנתונים הללו משקפים את התארכות משך הבניה בישראל, הכוונה היא שדירות נכנסות למאגר הבניה הפעילה ונתקעות. מעבר לכך, מדינת ישראל צריכה להיכנס לתקופה בה היא צריכה לא רק לשמור על קצב בניית הדירות, אלא להגדיל אותו בצורה משמעותית כדי לתקן את המחסור שקיים היום ויהיה קיים בעתיד וכך מחירי הדירות יוכלו, סוף כל סוף לרדת.
אהבת את הכתבה? קרא גם את:
כל מה שצריך לדעת על חריגות בנייה
אף אחד מאיתנו לא רוצה לעבור על החוק, ולקבל קנס כבד. אז אחת ולתמיד – מה הן חריגות בנייה, איך אפשר להימנע מהן, מה ההשלכות שלהן, ואיך מוציאים היתר בנייה כחוק?
קרא את הכתבה

איפה כדאי להשקיע בנדל"ן ב-2020?
רוב הישראלים כבר מבינים כיום איך להתנהל בכל הנוגע להשקעות נדלן. בעוד שבמדינתנו הקטנה ישנם לא מעט קשיים לרכוש נכס ולהשקיע בנדל"ן
קרא את הכתבה

טיפים אפקטיביים לקנייה של דירה ב-2020
אין ספק, ענף הנדל"ן לא מפסיק לגדול, מה שמוביל לא מעט אנשים לבצע עסקאות רכישת בתים, דירות, קרקעות לבנייה ועוד. בעזרת מספר טיפים מועילים, גם אתם תוכלו לצלוח נכון את התהליך של מכירת דירות ובתים.
קרא את הכתבה

זקוקים לעזרה בתחום הנדל"ן?
היועצים המומחים שלנו כאן כדי לעזור לכם
בחרו תחום
מלאו פרטים
קבלו הצעות
או התקשרו 03-3727764 וקבלו מענה מיידי
הוספת תגובה
תגובות הגולשים
חברות בניה מובילות
צור עימנו קשר           03-3727764
הגדרות נגישות